Czym jest trening personalny? Top 5 cech.

Trening personalny to coraz popularniejsza forma pracy nad swoim zdrowiem, lepszym samopoczuciem i atrakcyjnym wyglądem. Trend ćwiczenia z profesjonalistą jest szczególnie widoczny w dużych ośrodkach miejskich, a duże siłownie np. McFit, czy CityFit Rondo ONZ, ułatwiają współpracę na linii trener – podopieczny.
Mimo tego, że sama usługa przestała brzmieć egozotycznie, to już jej charakter, standardy oraz wiedza o tym jak wygląda trening personalny w praktyce, jest dla większości chętnych obca!

Dlatego właśnie wybrałem i opisałem 5 najważniejszych cech, które stanowią o wyjątkowości tej usługi. Zapraszam do lektury 🙂

Trener Twoim cieniem

Podczas sesji treningowej (najczęściej ok 60 minut) trener jest zawsze obok Ciebie, czuwając nad: bezpieczeństwem i prawidłową techniką wykonywania ćwiczeń, odpowiednią dawką motywacji, planowym oraz efektywnym przepracowaniem wspólnie spędzonego czasu.

Zwróć uwagę, że są to działania znacznie wykraczające poza rolę zwykłego instruktora siłowni, który być może udzieli Ci jakiś wskazówek, pod warunkiem, że to Ty się do niego zwrócisz (najcześciej tak bywa).

Dodatkowo, trener zapewnia komfort przebywania w klubie fitness, co jest szczególnie ważne dla osób początkujących. Jeżeli na myśl o siłowni zaczynasz odczuwać niepewność, jeżeli korzystając ze sprzętów czujesz się głupio i masz wrażenie, że cała reszta bywalców Cię obserwuje, to zostając podopiecznym, otrzymasz ogromne wsparcie ze strony swojego trenera.

Jego obecność sprawi, że poczujesz się komfortowo, bez względu na swój wygląd. Stres związany z dołączeniem do społeczności ćwiczących zniknie, a Ty będziesz mógł realizować swoje założenia.


Zobacz jak wytyczone cele osiągneli Karolina i Jacek, przeczytaj o metamorfozach – kliknij tu oraz tutaj.

Trening skrojony na miarę

Zadaniem trenera jest stworzenie planu treningowego oraz dietetycznego, który będzie zgodny z Twoją charakterystyką.

Nasze ciała różnią się pod względem budowy, działania metabolizmu i gospodarki hormonalnej, a także psychiki.

Dlatego właśnie nie ma JEDNEJ WŁAŚCIWEJ diety, czy JEDNEJ WŁAŚCIWEJ techniki wykonania ćwiczenia lub JEDNEJ WŁAŚCIWEJ metody treningowej. Rolą trenera jest zgranie wszystkich tych elementów, biorąc pod uwagę Twoją wyjątkowość oraz założone przez Ciebie cele. Inny sposób odżywiania dopasuję do osoby z nadwagą 20 kg, a inny do kogoś kto chce odsłonić sześciopak, inaczej wykona przysiad ktoś o wzroście 190 cm, a inaczej osoba 20 cm niższa. Takich przykładów jest wiele.

Korzystając z dostępnych w internecie gotowych planów, diet, itp. musisz być bardzo ostrożny! Nie masz gwarancji, że są odpowiednie dla Ciebie.

Czy będąc w posiadaniu samochodu osobowego, kupisz opony do tira lub traktora? No właśnie…

Zanim rozpoczniesz trening, należy sprawdzić w jakim stanie jest Twoje ciało: czy są wady postawy, które partie są nadmiernie spięte, a które osłabione, jak silne są mięśnie głębokie, jaka jest Twoja mobilność, aż wreszcie – jakie jest Twoje zdrowie.

Czy wybierając sukienkę na bardzo ważne wydarzenie (tu przykład dla Pań 🙂 ), zdecydujesz się w niej wystąpić bez wcześniejszego przymierzenia?

Wątpię.

Tak samo jest z dietą oraz treningiem – źle dobrane spowodują frustrację, zamiast pomóc Ci osiągnąć konkretne efekty.

Holistyczne podejście

Holistyczne, indywidualne, spersonalizowane – to bardzo modne terminy, wszechobecne w branży fitness. Ale co tak naprawdę powinny oznaczać?

Zacznę od przykładu: kiedy korzystasz z usług takich jak np. taksówka, fryzjer, kosmetyczka itp., zaangażowanie osoby ją dostarczającej, kończy się w momencie wykonania.

Trening personalny to nie tylko czas spędzany na siłowni, ale zaangażowanie trenera w Twoje sprawy również poza nią.

Pragnąc schudnąć, zbudować masę mięśniową, czy poprawić zdrowie, należy brać pod uwagę całego człowieka, wraz z jego: charakterem, nawykami, oczekiwaniami, punktem widzenia świata, słabościami, stresami, problemami itp.

Skuteczna i trwała zmiana sylwetki to efekt pracy nad całym sobą.

W tym miejscu ujawnia się rola trenera jako mentora, przewodnika, nawet psychologa, który obserwując Twoje poczynania z zewnątrz, podpowiada jak wytrwać na obranej drodze.

Dlatego usługa treningu personalnego nie kończy się po godzinie na siłowni.

Szczególnie w początkowym etapie współpracy, kiedy jest najwięcej tematów do przepracowania, podopieczni powinni spodziewać się regularnego kontaktu w różnej formie: telefon, sms, whats’up, messenger, e-mail itp.

Współpraca i zaangażowanie

Osiągnięcie sukcesu dzięki treningom personalnym jest ściśle uzależnione od wzajemnej współpracy podopiecznego i trenera.

Trzeba mieć świadomość, że zaangażowanie musi wystąpić po obydwu stronach. Oczywiście, rolą trenera jest odpowiednia motywacja oraz zachęcanie klienta do działania, ale bez dobrej woli tego drugiego, żadna metamorfoza nie będzie możliwa.

 

W tym miejscu polecam zajrzeć do mojego artykułu, który pomoże Ci określić czy naprawdę jesteś zdecydowany na osiągnięcie swoich celów – kliknij tutaj

 

Reasumując, to nie jest tak jak u kosmetyczki, że siedząc biernie ktoś zajmuje się naszymi paznokciami.

Przy współpracy 1 na 1, trzeba się przygotować na często niewygodne zalecenia trenera (np. związane ze zmianą złych nawyków), utrzymanie przygotowanej diety, realizowanie zaplanowanych treningów itp.

Pamiętaj, że nikt za Ciebie nie schudnie, nikt za Ciebie nie zbuduje masy mięśniowej, ale trening personalny poprowadzi Cię najszybszą droga do celu – unikniesz wielu błędów, łatwiej utrzymasz motywację.

Inwestycja w zdrowie

Przemyślany i mądrze ułożony trening, staje się inwestycją w zdrowie.

Podejmowane dziś decyzje oraz prowadzony styl życia, mają ogromny wpływ na jego późniejszą jakość.

Trener personalny doskonale wie co robić abyś uniknął bólów kręgosłupa, szyi, a ostatecznie czekania w kolejkach do lekarzy.

Dzięki pracy z trenerem, unikniesz kosztownych wydatków związanych z poprawa zdrowia, w przyszłości.

Wszechstronny trening na siłowni z odpowiednim wykorzystaniem sprzętów takich jak: gryf, pasy trx, piłki, sztangielki, kettle, gumy oporowe itp., oprócz estetycznej sylwetki, kondycji, siły, da Ci zdrowy kręgosłup, sprawne serce, energię do życia.

 

Jeżeli masz pracę siedzącą, to koniecznie przeczytaj o tym jak prawidłowo siedzieć w pracy

 

Drugi aspekt dotyczy odżywiania – podczas współpracy, trener identyfikuje nawyki, które są przeszkodą do np. zgubienia zbędnych kilogramów. Zobacz jak wiele osób, korzystających z drakońskich diet lub “katujących” się różnymi systemami odżywiania, wraca do dawnej formy po ich zaprzestaniu. Wynika to z braku ukształtowania odpowiedniej świadomości dotyczącej własnego ciała oraz jedzenia.

Rolą treningu personalnego jest również nauczenie szacunku do swojego ciała, poznania go lepiej, a także wprowadzenia podejścia, dzięki któremu zachowanie wypracowanej sylwetki przyjdzie w naturalny sposób 🙂


Mam nadzieję, że artykuł okazał się pomocny.

Uważasz go za wartościowy? udostępnij dla znajomych 🙂

Chcesz otrzymać powiadomienia o nowych wpisach na blogu oraz otrzymać bezpłatne gratisy?

Zapisz się do newslettera!

 

Chcesz poznać szczegóły współpracy ze mną?

Przejdź do zakładki KONTAKT i napisz.

Chętnie spotkam się z Tobą na konsultację, w okolicy Ronda ONZ np. w Green Cafe Nero Rondo ONZ.