Trener Personalny w Warszawie Jan Słoniewicz

Kategorie


Trener Personalny w Warszawie Jan Słoniewicz

Siłownie w Warszawie – gdzie powinieneś się zapisać? (poradnik)

JanekJanek

Liczba siłowni i klubów fitness w stolicy rośnie jak grzyby po deszczu.

Jak znaleźć klub, który w największym stopniu będzie odpowiadać Twoim potrzebom? Gdzie powinieneś ćwiczyć, aby osiągać jak najlepsze rezultaty?
Przeczytaj mój mini poradnik dla poszukujących dobrego klubu fitness i poznaj warszawskie siłownie! (jeżeli już ćwiczysz, przeczytaj artykuł o tym jak nie zrezygnować po pierwszym miesiącu)



Lokalizacja klubu.

Siłownia McFit, na rogu ul. Świętokszyska i Nowy Świat, tuż obok stacji metra. (zdjęcie: nowyswiat68.pl)

Siłownia McFit, na rogu ul. Świętokrzyska i Nowy Świat, tuż obok stacji metra. (zdjęcie: nowyswiat68.pl)

Dogodne położenie siłowni jest najważniejszym kryterium jeżeli chodzi o wybór miejsca do ćwiczeń.

Na początku zastanów się w jakich porach będziesz najczęściej odwiedzać swój  klub:  popołudniami po powrocie do domu? rano, tuż przed rozpoczęciem pracy? a może w porze lunchu?

Następnie sprawdź ile czasu zajmie Ci dojazd na wybraną siłownię. Nie każdy ma komfort posiadania siłowni w miejscu zamieszkania, więc przelicz czy np. poświęcenie 40 minut na dojazd w jedną stronę jest warte miejsca, do którego się zapisałeś.

Kolejna kwestia dotyczy komunikacji i parkingó. Jeżeli wybrałeś siłownię w centrum handlowym to nie powinno być problemu z zaparkowaniem, jednakże są miejsca (np. Platinum Fitness na ul. Waryńskiego, Fitness Club S4 na ul. Targowej, CityFit Rondo ONZ, Jatomi Fitnes Zodiak, Fabryka Formy Rondo 1) gdzie znalezienie wolnego kawałka do postawienia samochodu może trwać dłużej niż dojazd do klubu. Pomijam tu kwestię płatnych parkingów, na których cena za godzinę postoju może wynieść nawet 8 zł.

Oczywiście, wybierając siłownię położoną w centrum miasta, dojazd komunikacją miejską bywa sprawniejszy, niż podróż samochodem.

Dlaczego lokalizacja jest tak ważna?

Wszystko sprowadza się do utrzymania Twojej motywacji i wyeliminowania przeszkód, które mogłyby ją osłabić. Zapewniam Cię, że łatwiej będzie Ci pójść na zajęcia fitness oddalone od Twojego domu o 5 minut drogi, niż jechać na nie 30 minut autobusem (szczególnie w czasie zimy i jesieni, kiedy pogoda nie zachęca do opuszczania ciepłego mieszkania)



Wyposażenie.

Siłownie low cost są bardzo dobrze wyposażone. Na zdjęciu siłownia CityFit Rondo ONZ. (zdjęcie: nowawarszawa.pl)

Siłownie low cost są bardzo dobrze wyposażone. Na zdjęciu siłownia CityFit Rondo ONZ. (zdjęcie: nowawarszawa.pl)

Dobry klub powinien odpowiadać Twoim potrzebom treningowym. Jaki ma sens uczęszczanie do miejsca, gdzie wykonanie zaplanowanych ćwiczeń jest niemożliwe ze względu na brak odpowiedniego sprzętu? Lub oferta zajęć fitness jest bardzo uboga?

Dlatego zanim wybierzesz klub określ co chcesz w nim robić:

  1. Jeżeli zależy Ci na treningu oporowym (wolne ciężary, maszyny, wyciągi) oraz wykonywaniu cardio (trening pod kątek redukcji tkanki tłuszczowej – tu znajdziesz wskazówki dotyczące skutecznej redukcji), to niezbędny sprzęt znajdziesz w każdym warszawskim klubie fitness (np. Jatomi, Gravitan, Fitness Club S4, Calypso, McFit, CityFit, Energy Fitness Club,Fabryka formy jak i w prywatnych siłowniach). Osoba zaawansowana, ćwicząca powyżej 4 lat powinna zwrócić uwagę, czy dostępne obciążenia będą dla niej wystarczające (np. W Burneika Sports Gym znajdziesz sztangielki o wadze do 100 kg.).
  1. Jeżeli chcesz wykonywać trening typu CrossFit, to poszukaj klubów dedykowanych tego typu ćwiczeniom. Często w ich nazwie pojawia się wyraz „box”, tak też określa się takie miejsca – nie siłownie, tylko boxy. Czym się różnią od zwykłego klubu fitness? Są bardziej surowe i przestronne,a ich podstawowe wyposażenie to rigi (specjalne metalowe klatki do wykonywania ćwiczeń na drążkach, kółkach gimnastycznych, przysiadów itp), gryfy odpowiednie do trenowania dwuboju olimpijskiego, piłki lekarskie, ergometry wioślarskie, drewniane pudła, obciążniki kettlebells. Ponieważ ten sposób trenowania jest coraz bardziej popularny, wiele klubów fitness tworzy tzw. „strefy treningu Cross”, niestety częstokroć nijak się to ma do istoty ćwiczeń crossfitowych. Strefy są małe, brakuje odpowiedniego sprzętu, a prowadzone w nich zajęcia mają charakter zbliżony do treningu obwodowego, a nie treningu CrossFit.  Popularne warszawskie boxy: CrossFit MGW, R99, Crossfit Dock, CrossFit GCW, CrossFit Elektromoc, Crossfit Dopamine, Crosshouse (ale jest więcej). Tu możesz obejrzeć jak wygląda crossfit box, ponieważ w niczym nie przypomina zwykłej siłowni.
  1. Jeżeli stawiasz na sporty walki, to najlepiej będzie jeśli znajdziesz klub specjalizujący się wyłącznie w tym treningu. Takie miejsca mają zwykle dodatkowe wyposażenie, takie jak wolne ciężary i maszyny oporowe, więc jest możliwość wykonania siłowego treningu uzupełniającego. Jedna z popularniejszych placówek tego typu w Warszawie to Legia Fight Club, polecam także FightClub S4.
  1. Jeżeli zapisujesz się do klubu dla zajęć fitness, koniecznie sprawdź ich ofertę oraz opinie o instruktorach. Warto pójść na pierwsze, często gratisowe zajęcia i zobaczyć, czy są prowadzone w sposób satysfakcjonujący dla Ciebie. W klubach takich jak McFit zajęcia prowadzą wirtualni instruktorzy, więc z jednej strony treningi odbywają się niezależnie od ilości chętnych (lub innych czynników losowych), ale ich jakość jest niższa, ponieważ wirtualny trener nie zwróci uwagi na choćby błędną technikę ćwiczeń. Dodatkowo, sprawdź w jaki sposób odbywa się zgłaszanie chęci uczestnictwa w zajęciach. Nowoczesne kluby mają Internetowe systemy zapisów, które są krytykowane przez wiele osób, ze względu na ich uciążliwość i nieefektywność, kiedy np. ktoś rezygnuje z treningu, a jego miejsce pozostaje puste, mimo dużego obłożenia (np. CityFit).



Godziny otwarcia.

Coraz więcej siłowni w Warszawie, działa 24/h, przez 7 dni w tygodniu. (zdjęcie: zielonytargowek.pl)

Coraz więcej siłowni w Warszawie działa 24/h, przez 7 dni w tygodniu. (zdjęcie: zielonytargowek.pl)

Zwróć uwagę na godziny otwarcia jeśli planujesz trenować z rana lub wieczorami. Wiele klubów rozpoczyna pracę już od godziny 6.00, a korzystać z nichr można do godziny 22.00-23.00.

Jeżeli Twój tryb życia nie pozwala Ci trenować w takich porach – nic straconego, w Warszawie funkcjonuje kilka klubów czynnych 24/h, oto niektóre z nich: Jatomi Zodiak Warszawa, CityFit, McFit, Calypso Europlex, Anytime fitness.


Obsługa.
DSC_9630
Kiedy zmęczony całym dniem pracy przychodzisz do klubu aby się odstresować, to siłownia powinna być przyjaznym miejscem, w którym unikniesz nerwowych sytuacji.

W popularnych warszawskich klubach fitness (tzw. sieciówkach) jest duża rotacja pracowników recepcji, stawki godzinowe są niskie, a częsty wymóg to status studenta – dlatego niejednokrotnie pracują tam przypadkowe osoby szukające tymczasowego zatrudnienia. To powoduje (nie zawsze tak jest), że w klubie witany jesteś nie jak klient, ale jak intruz. Pamiętaj też, że załatwienie prostych spraw bywa niemożliwe, ze względu na sztywny regulamin (pamiętam jak jeden z moich klientów został odesłany do domu po kartę multisport, ponieważ recepcjonistka nie chciała go wpuścić, mimo że do klubu przychodziliśmy od dłuższego czasu). Musisz też uzbroić się w cierpliwość, aby znosić irytującego dla wielu osób ciągłe pytania – proponuję wodę? Proponuję batonika? A może ręcznik? I tak w nieskończoność.

Choć bywają wyjątki od reguły, to w prywatnych siłowniach recepcja tworzy dobrą atmosferę. Jeżeli zapomniałeś karty na siłownię – nie ma problemu, spóźniłeś się z opłatą za karnet – zapłacisz przy następnej wizycie. W wielu sprawach można szybko osiągnąć porozumienie.

Będąc osobą początkującą możesz liczyć na pomoc dyżurujących trenerów, którzy podpowiedzą Ci jak korzystać z określonych maszyn. Pamiętaj jednak, że najczęściej nie mają obowiązku ułożenia dla Ciebie planu treningowego i diety, ponieważ są to usługi dodatkowe (jeśli potrzebujesz planu lub diety – przejdź tu). W znacznej większości warszawskich siłowni trener lub instruktor są obecni w klubie, a w sieci CityFit podobną rolę pełnią asystenci.

Ceny.

Wiele klubów akceptuje karty sportowe takie jak np multisport, fitprofit, czy beactive. (źródło: fabryka-formy.pl)

Wiele klubów akceptuje karty sportowe takie jak np multisport, fitprofit, czy beactive. (źródło: fabryka-formy.pl)

Rozpiętość cen jest duża i zależy od kilku czynników.

Aktualnie coraz więcej osób ma karty sportowe typu Multisport, FitProfit, BeActive itp., które są honorowane w najpopularniejszych warszawskich klubach fitness.

Warto sprawdzić na stronie siłowni czy można wejść w ten sposób.

Zainteresuj się również, czy klub wymaga podpisania umowy – brak określonych zobowiązań daje Ci możliwość swobodnej rezygnacji z członkostwa

Przedstawiam kilka przykładów (ceny za 1 miesiąc, nielimitowany wstęp):

  1. Kluby ze zredukowaną obsługą (brak rececpcji, trenerów itd.) – CityFit, McFit: 69-89 zł (zależnie od lokalizacji)
  2. Popularne warszawskie sieciówki – FitnessClub S4, Energy Fitness Club, Calypso, Jatomi, Holmes Place, Gravitan, Saturn Fitness,Fabryka Formy : 149 – 400 zł.

Podobnie jak wyżej w wielu przypadkach cena zależy od lokalizacji siłowni. Dodatkowe czynniki, które powodują zmianę ceny karnetu to: płeć (dla pań karnety bywają tańsze!), deklarowane godziny korzystania z siłowni (np. karnet do 17.00), podpisane umowy z klubem (najczęściej podpisanie umowy = niższa cena za miesiąc), dodatkowe usługi (sauna, basen, squash), rodzaj karnetu (np. tylko siłownia, czy siłownia plus fitness), status studenta (studenci mogą zwykle liczyć na rabaty) itd.

Jak widać oferta może być skomplikowana, dlatego zanim zgodzisz się na proponowaną przez konsultanta cenę członkostwa sprawdź za co będziesz płacić i czy cena nie może być niższa.

  1. Siłownie prywatne, niszowe, ekskluzywne. Rozpiętość cen jest jeszcze większa niż w przypadku sieciówek. Podobnie jak wyżej ceny mogą zależeć od kilku czynników. Najcześciej karnet miesięczny kupisz za ok. 80 zł (np. Olympia Fitness Club, Fitness Club Aplauz, Platinum Ftness Club), ale są i miejsca uchodzące za ekskluzywne kluby sportowe, gdzie cena członkostwa wyniesie Cię ok 2400 zł za 30 dni (np. Sinnet Club, czy Quantum Fitness).
  1. Boxy Crossfitowe – tu ceny są podobne w wielu placówkach i oscylują wokół 200-250 zł, natomiast żaden z warszawskich boxów nie obsługuje kart typu multisport.

 

Dodatkowe usługi i udogodnienia.

Coraz więcej klubów posiada własne bary z fit jedzeniem.

Coraz więcej klubów posiada własne bary z fit jedzeniem.

Ze względu na dużą konkurencję kluby rozszerzają swoją ofertę o dodatkowe usługi. Zwykle sauna i masaż stanową obowiązkowe elementy ofert, a Ty możesz skorzystać jeszcze z np. basenu (Calypso, Holmes Place), ping-ponga (Fitness Club S4), czy też squasha (Calypso) lub wypić zdrowy sok oraz zjeść fit-posiłek (Fabryka Formy, Quantum Fitness)

Jak wspomniałem wyżej prawie wszystkie warszawskie siłownie posiadają akredytowanych trenerów, którzy prowadzą zajęcia indywidualne na terenie klubu.
Ceny takich zajęć wahają się średnio od 70 do 250 zł za 60 minut. Wszystko zależy od klubu, trenera, czasu współpracy.
Warto zaznaczyć, że kiedy decydujesz się na współpracę z trenerem powinieneś dostać usługę jak najwyższej jakości. Sprawdź komu powierzasz swoje zdrowie i czy człowiek, z którym chcesz podjąć współpracę ma odpowiednie doświadczenie.

Pamiętaj, że w klubach fitness typu „sieciówki” trudniej jest trafić na dobrego trenera, ponieważ na ogół zatrudniane są osoby z przypadku, które nie do końca zdają sobie sprawę z powagi zawodu. Dzieję się tak, ponieważ kurs trenera personalnego może ukończyć każdy, a zatrudnienie studenta jest dla klubu atrakcyjne (podpisanie umowy zlecenia)


Podsumowanie.

Jak widzisz jest kilka elementów, które warto wziąć po uwagę przy wyborze siłowni (lokalizacja, dostępny sprzęt, godziny otwarcia, obsługa, ceny, dodatkowe usługi).www.jansloniewicz.pl

Na pewno powinieneś wybrać, który z tych czynników jest dla Ciebie najważniejszy. Jeżeli chcesz współpracować z trener
em, to może warto wybrać klub oddalony kawałek od Twojego miejsca zamieszkania, gdzie będziesz ćwiczyć ze specjalistą, który zapewni Ci 100% efektów z włożonego wysiłku, niż zapisać się na pobliską siłownię i działać samemu bez odpowiedniej wiedzy?

Rozważ też, czy wolisz zapłacić mniej i uczęszczać do popularnych warszawskich sieciówek, gdzie w godzinach popołudniowych bywają kolejki do sprzętu, czy też wybrać droższy karnet w klubie bardziej kameralnym, do którego przychodzi niewiele osób i jest większy komfort ćwiczeń.

A może jesteś kobietą i nie lubisz ćwiczyć w towarzystwie mężczyzn? –  nic straconego, w Warszawie są siłownie dedykowane wyłącznie dla płci pięknej, np.: Energy Fitness Club tylko dla kobiet, Egurrola Fitness Club,  Mrs. Sporty.

Zachęcam Cię do przetestowania różnych siłowni, ponieważ w większość miejsc pierwsze wejście jest bezpłatne, więc możesz sprawdzić, czy klub spełnia Twoje oczekiwania.


Kiedy już wybierzesz swój klub i rozpoczniesz treningi, nie zapomnij o zdrowej diecie. Jeżeli nie masz czasu na gotowanie, to zobacz moje testy cateringów dietetycznych np. test cateringu Maczfit.

Zapraszam Cię również do przeczytania jednego z ciekawszych artykułów, dotyczących sposobów na spalanie tkanki tłuszczowej.


Jeśli nie wiesz jak rozpocząć swoją przygodę ze zmianą sylwetki lub potrzebujesz dawki motywacji – przejdź tu.

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach – zapisz się do newslettera.

Odwiedź też moją stronę na Facebooku, gdzie publikuję filmy treningowe i krótkie wpisy dotyczące diety oraz treningu.

 

Jeżeli szukasz trenera personalnego w Warszawie i chcesz trenować np. w CityFit Rondo ONZ oraz otrzymać specjalny rabat na zakup pierwszego pakietu treningów personalnych, to przejdź do sekcji kontakt i napisz do mnie wiadomość 🙂

 

-Trener Janek