Testy Warszawskich Cateringów Dietetycznych #2 – Pomelo Food Company


W poprzednim teście (Testy Warszawskich Cateringów Dietetycznych #1 – dobradieta) oceniałem catering dobra dieta. Tym razem przetestuję dla Was Pomelo Food Company, zapraszam do lektury! 🙂

b2da5b66-2a9c-4164-a778-f85cf43cb933

O cateringu Pomelo dowiedziałem się z Facebooka – jeden z moich znajomych, związany z Crossfitem, polecał posiłki od tej firmy, więc stwierdziłem: dlaczego nie? sprawdzę czy są godne uwagi.


Oferta, ceny i inne

Pomelo oferuje cztery programy dietetyczne: dieta redukcyjna, zbilansowana, sportowa, wege, czyli klasyczna oferta większości cateringów.

Na negatywny komentarz zasługuje obecność diet 1000 i 1200 kcal, czyli diet głodówkowych, nie mających nic wspólnego ze zdrowym redukowaniem masy ciała (dodatkowo gwarantują efekt jojo!), a tymczasem programy te Pomelo reklamuje hasłem: “dla osób chcących Z GŁOWĄ zrzucić zbędne kilogramy, a następnie utrzymać ten efekt”. Mam nadzieję, że nie napisał tego ich dietetyk. Przy okazji zapraszam Cię do przeczytania mojego artykułu na temat liczenia kalorii, zobaczysz ile warta jest ta cała “podaż kaloryczna”.

Wracając do Pomelo – na plus zasługuje fakt, że w przypadku diety wege można wyłączyć ryby. Dla osób, które nie wiedzą jaki program wybrać istnieje możliwość konsultacji ze specjalistą.


Proces zamawiania

Proces składania zamówienia jest prosty i przejrzysty. Zgodnie z regulaminem firmy, pierwsza dostawa posiłków następuje po jednym dniu roboczym od zaksięgowania wpłaty na konto. Jednakże w moim przypadku, wykonując zamówienie w sobotę, zestaw mogłem otrzymać już w poniedziałek, także firma idzie na rękę głodnym klientom 🙂 Chciałbym również pochwalić poziom obsługi – miła konwersacja e-mailowa, łatwość w porozumieniu się, szybki kontakt.

Poniżej zamieszczam aktualny cennik, jest też możliwość skorzystania z kalkulatora, który pomoże nam obliczyć cenę zestawu za dany okres czasu.

cennik pomelo

Ja zamówiłem zestaw próbny sport 2500 kcal, cena dnia próbnego to wynosi 35 zł.


Ocena posiłków

Menu zestawu próbnego

Menu zestawu próbnego



Warto zwrócić uwagę na tabelkę z makroskładnikami pod każdym posiłkiem. Jest to duże ułatwienie dla sportowca, który może wybrać odpowiedni posiłek w zależności np. od pory treningu.

Pod względem proporcji między makroskładnikami, cały dzień przedstawia się tak: ok. 20% białka /40% węglowodanów /40% tłuszczów. Osobiście zmniejszyłbym ilość tłuszczów na rzecz zwiększenia białka i węglowodanów.

W tabelkach jest podana łączna gramatura białka wynikająca (jak podejrzewam) z sumowania poszczególnych jego ilości w każdym ze składników potrawy. Problem w tym, że białko białku nierówne, więc przykładowo w potrawce chińskiej (kurczak i makaron sojowy), aminokwasy z mięsa są lepiej przyswajane i wykorzystywane przez organizm, niż te z makaronu sojowego…

Mimo to, białko pochodzące z obydwu produktów jest zsumowane w tabeli jako jedna pozycja.

Wniosek? Twój organizm otrzymuje mniej aminokwasów, które wykorzysta do tworzenia własnych białek, niż napisano w menu.


Śniadanie

Owsianka bananowa: 33,6g białka/17,3g tłuszczów/88,3g węglowodanów.

bd9cf2e6-f64d-4be6-a981-be831a802442

Owsianka nie smakowała rewelacyjnie. Jak dla mnie połączenie płatków owsianych, banana i twarogu było mdłe. Dało się zjeść, ale ze względu na obecność twarogu towarzyszyło mi potem lekkie “zamulenie”.


II Śniadanie

Sałatka z tuńczyka z pieczywem: 29,9g białka/13,1g tłuszczów/18,9g węglowodanów.

Najmniej apetycznie wyglądał chleb.

Najmniej apetycznie wyglądał chleb

W sałatce prócz tuńczyka znajdował się ryż oraz warzywa. Jeżeli chodzi o smak, to posiłek nie wyróżniał się niczym szczególnym. Potrawie brakowało charakteru, równie dobrze mógłbym zjeść każdy składnik oddzielnie i smakowałoby to identycznie. Najgorzej zaprezentowało się pieczywo – suche oraz niskiej jakości.


Obiad

Wspomniana wyżej potrawka chińska z makaronem sojowym: 54,5g białka/41,7g tłuszczów/45,5g węglowodanów.

Zdecydowanie najsmaczniejszy posiłek!

Zdecydowanie najsmaczniejszy posiłek!

Obiad był miłą odmianą po wcześniejszych posiłkach. Po wymieszaniu, makaron sojowy wraz z kurczakiem, warzywami i sosem smakowały bardzo dobrze.


Podwieczorek

Jabłka pieczone z cynamonem: 0,6g białka/29,4g tłuszczów/45,4g węglowodanów.

Co to dużo komentować, myślę, że każdy lubi jabłka z cynamonem 🙂 Ponieważ mamy do czynienia z prostymi węglowodanami, wykorzystałem posiłek jako przekąskę przed treningiem.


Kolacja

Sałatka po grecku: 15,6g białka/29,4 g tłuszczów/45,4 g węglowodanów.

b26ab67a-48ab-4071-a961-546439e8fcbb

Smak sałatki po grecku chyba większość z Was zna. Do sałatki dodano dobry sos, także całość jak najbardziej poprawna, chociaż bez szczególnych walorów kulinarnych.


Podsumowanie

Tak jak już pisałem na początku, dużym plusem Pomelo jest to, że podają tabelkę z zawartością poszczególnych makroskładników w posiłkach. Osoby ćwiczące będą wiedzieć jak ten fakt wykorzystać. Kolejna zaletą jest dobór produktów: mamy zdecydowaną przewagę węglowodanów złożonych nad prostymi, co również nie pozostaje bez znaczenia jeżeli chodzi o funkcjonowanie naszego organizmu.

Pod względem kulinarnym mogę napisać, że jest poprawnie. Posiłki dało się zjeść, ale bez szczególnych doznań smakowych. Były to dania, które z łatwością można przyrządzić samemu, nie wyróżniały się niczym specjalnym. Tak jak wspominałem w poprzednim teście, po cateringu oczekiwałbym efektu “wow”, czegoś co sprawi, że zamówione pudełka będą odbiegać od tego, co konsumuję na codzień.

Pisałem także o pełnowartościowym białku, którego moim zdaniem jest w tej diecie za mało. Uważam, że osoba ćwicząca, zdecydowana na catering Pomelo, będzie musiała dodatkowo uzupełniać białko we własnym zakresie.


Czekam na Wasze komentarze – co sądzicie o tym cateringu?

Czy chcecie abym przetestował dla Was konkretną firmę?

Piszcie 🙂


Źródła:

Tekst o różnicach między białkiem zwierzęcym, a roślinnym – kliknij tu


PJ2_3621

Autor bloga podczas “pompowania bicków” 🙂

A jeżeli podoba Ci się ta seria, to zapisz się na newsletter! i bądź na bieżąco z kolejnymi wpisami!


Szukasz trenera osobiste na terenie Warszawy? Chcesz skorzystać z pierwszego bezpłatnego treningu? – kliknij tu!


Odwiedź mnie również na Facebooku – kliknij i polub fanpage.


A tu są moje filmy, zapraszam! – youtube

 

Trener Janek