Trener Personalny w Warszawie Jan Słoniewicz

Kategorie


Trener Personalny w Warszawie Jan Słoniewicz

Gotowanie na Parze – Dlaczego Warto? 4 Praktyczne Korzyści Dla Zdrowia i Smaku

JanekJanek

Gotowanie na parze – dlaczego warto?

 

Już od dawna w świecie zdrowego żywienia pojawia się temat gotowania na parze. Można powiedzieć, że metoda jest stara jak świat, ponieważ na parze gotowali już Chińczycy tysiące lat temu.

Jednakże wciąż wiele osób nie zna korzyści płynących z tej metody obróbki cieplnej pożywienia, co powoduje, że jest ona mniej popularna niż smażenie i pieczenie.

Przeczytaj ten artykuł aby lepiej poznać gotowanie na parze.

received_965806443468580

Brokuły gotowane na parze

Jakie są zalety gotowania na parze?

Najważniejszą korzyścią, jaką otrzymasz jest większa ilość witamin i składników odżywczych, która trafi do Twojego organizmu. O co tu chodzi?

Przez zjawisko dyfuzji (przenikanie cząsteczek ze środowiska o większym natężeniu do tego o mniejszym) około 70% witamin z produktów gotowanych w wodzie jest wypłukiwanych.

Natomiast produkty gotowane na parze tracą ich zaledwie 40%.

 

Nie potrzebujesz już soli

Gotowanie na parze „wyciska” z produktów sól, której normalnie byśmy nie poczuli.

Dlatego też zaleca się, aby wszelkie ryby i mięsa przygotowywane w ten sposób dosalać najwyżej pod koniec gotowania.

 

Lepszy smak!

Ile razy zdarzyło Ci się zjedzenie rozgotowanych warzyw (przeczytaj artykuł o gotowanych warzywach!), które straciły swój smak? albo przypalonego kurczaka z patelni? lub suchego indyka z piekarnika? itd.

Metoda gotowania na parze nie nasącza jedzenia wodą (tak jak gotowanie), uniemożliwia przypalenie produktu (jak przy smażeniu), a także gwarantuje soczyste mięso (masz pewność, że nie będzie suche, co zdarza się przy pieczeniu).

Gotowanie na parze jest dla Ciebie jeżeli szukasz sposobów na przygotowywanie jedzenia o lepszej konsystencji oraz pełniejszym, esencjonalnym smaku.

 

Czas i zdrowie!

Wykorzystanie pary wodnej do obróbki termicznej pokarmów, umożliwia ich warstwowe ułożenie w naczyniu. Dzięki temu zaoszczędzisz mnóstwo czasu, ponieważ wykorzystując jedno źródło ciepła, przygotujesz cały posiłek.

Co więcej, możesz zrezygnować z masła klarowanego czy oleju, ponieważ gotowanie na parze nie wymaga żadnego z tych dodatków.

Mimo braku tłuszczu podczas obróbki termicznej, nie martw się o negatywne doznania smakowe – jak wcześniej wspominałem smak potraw będzie nawet lepszy.


Dla kogo polecam?

Gotowanie na parze nie jest zarezerwowane wyłącznie dla zawodników sportów sylwetkowych, którzy szczególnie muszą dbać o sposób przyrządzania posiłków, ale również dla zwykłego “kowalskiego”.

Zmiana sylwetki, a przede wszystkim zmiana trybu życia na zdrowszy, to w pierwszej kolejności wprowadzenie nowych nawyków.

A zatem niech gotowanie na parze będzie Twoim pierwszym nowym nawykiem, a zarazem krokiem w kierunku lepszego samopoczucia, zdrowia i ciała!


Interesuje Cię tematyka odżywiania? Sprawdź poniższe artykuły!

Czy Twój Głód Jest Prawdziwy?

Lepsza Dieta = Większa Produktywność w Pracy?

Prawda o Kaloriach


Chcesz skutecznie zmienić swoje ciało?

Chcesz przejść 12 tygodniową metamorfozę, tak jak zrobił to Jacek?


Skontaktuj się ze mną i napisz co chcesz osiągnąć, a ja doprowadzę Cię do Twojego celu!


Nie zapomnij zapisać się do newslettera, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, aby nie przegapić najnowszych wpisów!


Zajrzyj też na mój kanał na YT i oglądaj filmiki z ćwiczeniami – Kliknij Tu!


Z pozdrowieniami,

Trener Janek